Миколаївська міська територіальна громада

Краматорський район Донецька область

Як уберегтися від телефонного шахрайства

Дата: 22.03.2024 22:46
Кількість переглядів: 105

Фото без описуЯк уберегтися від телефонного шахрайства?

 

В основі більшості легенд шахраїв — тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди — це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви погіршується критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.

 

Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм. Припиніть розмову, якщо:

- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;

- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);

- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;

- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;

- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

 

Не важливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не проситимуть вас виконати подібні дії.

 

Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс — негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.

 

Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу — негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.

 

Якщо ви постраждали від шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора