Шановні освітяни!
У Законі України «Про освіту» мету освіти визначено як всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян , які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Відтак ціннісні орієнтири, закладені у дитинстві та молоді роки, слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії людини з суспільством!
Дитина сприймає не лише те , що чує, але й те, що бачить. Тому тільки завдяки спільним зусиллям усіх без винятку учасників освітнього процесу стає можливим через педагогіку партнерства сформувати у майбутнього покоління той ціннісний фундамент, що стане обличчям українського суспільства за 15-20 років.
З метою всебічного розвитку особистості як найвищої цінності суспільства пропонуємо у 2019/2020 навчальному році належну увагу присвячувати ціннісним орієнтирам сучасної української школи, зокрема:
морально-етичним;
соціально-правовим;
особистісно-зорієнтованим.
Заклади освіти самостійно визначають конкретні теми уроків з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів.
Для дітей 1-4 класів доречними будуть наступні теми:
«Поговоримо про дружбу»;
«Добро починається з тебе»;
«Чесність та довіра – основа добрих стосунків»;
«Як стати кращим»;
«Здоров’я природи – здоров’я людини» та ін.
Учням 5-9 –х класів стануть у нагоді такі теми:
«Ми- жителі планети Земля. Ми – рівні»;
«Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?»;
«Герої завжди поміж нас»;
«Що означає бути справедливим?»;
«Що означає бути лідером»?
«Для чого людям совість?».
Для учнівської молоді 10-11-х класів будуть корисними обговорення на теми:
«Правовий статус людини і громадянина в Україні»;
«Людина серед людей»;
«Свобода в житті людини та її межі»;
Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?»
Окремі з цих тем будуть доречними для проведення Першого уроку, надзвичайно важливої події для учнів, їхніх батьків та вчителів. Переконані, що уся освітянська спільнота поділяє думку, що при проведенні ціннісно орієнтованих уроків, яким, зокрема, є Перший урок у навчальному році, слід уникнути формалізму й заорганізованості, дати можливість дітям висловити свою думку, поділитися своїм внутрішнім світом. Принагідно інформуємо, що вчитель у межах академічної свободи сам обирає тематику Першого уроку та планує його проведення за власним сценарієм.
Вадим Карандій
Лист Міністерства освіти і науки
№ 1/9-531 від 23.08.2019