З 24 грудня через Електронний кабінет забудовника можна буде отримати 9 адмінпослуг у сфері містобудування
З 24 грудня 2019 року в Україні почне повноцінно працювати Електронний кабінет забудовника, який надаватиме адміністративні послуги для будівництва об’єктів незначного класу СС1. Людям, які хочуть збудувати об’єкти, які відносяться до незначного класу наслідків і будуються за декларативними процедурами – приватний будинок, гараж, господарська будівля чи кав’ярня, — відтепер не потрібно проходити через гіркі кола бюрократії, щоб задекларувати будівництво. Через Електронний кабінет забудовника, з 23 послуг, які надає Державна архітектурно-будівельна інспекція, люди отримуватимуть 9, які користуються найбільшим попитом. 12 грудня Мін’юстом було зареєстровано Наказ Мінрегіону «Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності», який набере чинності з дня офіційного опублікування.
Цей Порядок визначає механізм функціонування електронного кабінету та можливість користувачам мати цілодобовий доступ до інформації щодо послуг як декларативного так і дозвільного характеру.
Також за функціональні та технічні аспекти діяльності ЕКЗ відповідатимуть ДАБІ та нещодавно створене Мінцифрою державне підприємство «Дія». Це в першу чергу прибирає корупційні чинники, щоб не сконцентровувати в одних руках і адміністрування самою системою, і надання послуг і щоб ніхто не міг маніпулювати даними.
Проект реалізовано у партнерстві Мінрегіону, Мінцифри та ДАБІ за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Довідково:
Доступ до електронного кабінету здійснюється через вебсайт – https://e-dabi.gov.ua цілодобово сім днів на тиждень (24/7). Підключення та доступ користувачів здійснюються безоплатно.
В Електронному кабінеті можна:
-
створити та подати у електронній формі документи для отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт щодо об’єктів за класом наслідків СС1, СС2, СС3;
-
отримати дозвіл на виконання будівельних робіт (СС2, СС3);
-
прийняти в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (СС1, СС2, СС3);
-
подати електронні документи для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів (СС2, СС3), отримати ліцензію;
-
отримати повідомлення про проведення планової перевірки органом державного архітектурно-будівельного контролю;
-
отримати консультацію з питань надання адміністративних послуг або здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю між суб’єктом звернення та органом державного архітектурно-будівельного контролю за допомогою онлайн-сервісу (чат-бот).
Перелік послуг, які планується надаватися органами держархбудконтролю через електроний кабінет визначені у Порядку.
Наразі розроблений та готовий до запуску в дослідну експлуатацію електронний кабінет (1 черга), автоматизація послуг СС1, а саме:
1) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт;
2) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;
3) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
4) внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
5) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;
6) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
7) реєстрація декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили.
Створення/направлення електронних документів, контроль/перевірка статусу їх розгляду, опрацювання, формування/отримання результату надання адміністративної послуги або відмови у її наданні в електронній формі, надання консультацій із зазначених питань здійснюються за допомогою електронного кабінету через вебсторінку користувача.
Доступ до вебсторінки користувача здійснюється після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації користувача з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.
Електронні документи з декларативних процедур (СС1) подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних форм із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Опрацювання електронних документів з декларативних процедур (СС1) здійснюється автоматично через електронний кабінет.
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на вебсторінки користувачів.