Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Миколаївської міської ради за I півріччя 2021 року
Керуючись ст. 40 Конституції України, Законом України “Про звернення громадян”, виконуючи Указ Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови облдержадміністрації від 05.03.2008 №78 «Про виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008», у виконавчому комітеті Миколаївської міської ради проведена певна робота спрямована на своєчасний і якісний розгляд пропозицій, заяв, скарг громадян одержаних від установ вищого рівня, поштою та на особистому прийомі міським головою, заступниками міського голови, керівниками відділів виконавчого комітету Миколаївської міської міської ради.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому, робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Миколаївської міської ради, є пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямована лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-2019» на час карантину виконавчий комітет Миколаївської міської ради Слов’янського району Донецької області працює обмежено із громадянами. Звернення можна подати в електронному вигляді, або залишити у скриньці, саме тому у звіті не висвітлено дані виїзних та особистих прийомів.
На адресу виконавчого комітету Миколаївської міської ради Слов’янського району Донецької області, протягом I кварталу 2021 року, надійшло 293 зверненя (проти аналогічного періоду 2020 року - 226 звернення, їх кількість збільшилась) , з них надійшли: від установ вищого рівня - 224 звернень; поштою - 69 зверненнь .
Результати аналізу письмових звернень за характером питань свідчать, що найбільше у своїх зверненнях громадяни порушують питання житлово-комунального господарства,їх кількість становить - 266 питаннь (у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року їх кількість збільшилась на 66 питань). Громадяни порушували питання, які стосувалися технічного стану покрівель житлових будинків, благоустрою прибудинкових територій, систем опалення та газопостачання в будинкаха, а також надходили скарги про перерахунок нарахування оплати за надання комунальних послуг.
На другому місці питання соціального захисту, їх кількість - 40 питаннь, (у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року — 61 питань, їх кількість зменшилась).
За результатами розгляду письмових звернень, заявникам у визначений законом термін надані змістовні та розгорнуті відповіді, а також було надано відповідні доручення керівникам комунальних підприємств Миколаївської міської ради КП «Сервіскомуненерго», КП «Миколаївське УКБ» та відділу соціального захисту населення виконавчого комітету Миколаївської міської ради.
Протягом першого півріччя 2021 року до виконавчого комітету Миколаївської міської ради через органи влади вищого рівня - Урядової гарячої лінії надійшло 244 зверненя громадян, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року — 149 звернень, кількість надходження збільшилась суттєво. Нажаль громадяни зверталися до органів влади вищого рівня минаючи міську раду, що не давало змоги вирішити питання на місцевому рівні. Також були випадки, коли заявник одноразово подавав заяву до міської ради та не чекаючи термінів розгляду питання, телефонував на Урядову гарячу лінію.
Що стосується звернень, які надійшли безпосередньо до виконавчого комітету Миколаївської міської ради - їх кількість становить 69 звернення (в минулому році за пів року надійшло 44 звернень), і це, переважно звернення, у яких громадяни підіймають питання комунального характеру (40), освіти та науково-технічної діяльності (4), та інші (25).
Протягом звітного періоду 2021 року до виконавчого комітету Миколаївської міської ради надійшло 16 колективних звернень (у I півріччі 2020 року – також 16 колективних звернень). Переважно зверталися мешканці міста з питань благоустрою прибудинкових територій, а також облаштування міста комфортними умовами для проживання ( встановлення лавочок, прибирання сміття, ремонт будинків тощо)
У виконавчому комітеті Миколаївської міської ради діє телефонна « Гаряча лінія». Номери телефонів розміщено у найбільш відвідуваних місцях мешканцями ,у т.ч. і в старостинських округах.
Щотижня проводився аналіз дотримання виконавцями термінів розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію для недопущення порушення вимог чинного законодавства.
За результатами перевірки керівникам відділів було рекомендовано усунути виявлені недоліки, а також надані методичні рекомендації для подальшого використання у роботі із зверненнями громадян.
Діяльність виконавчих органів Миколаївської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.
Робота зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності виконавчих органів Миколаївської міської ради.