Житлова субсидія.Як подати заяву.
Що таке житлова субсидія?
Житлова субсидія — це адресна державна соціальна допомога людям, які не можуть самостійно платити за житлово-комунальні послуги: оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, комунальні послуги, придбання скрапленого газу або твердого та рідкогопічного побутового палива.
Уряд України започаткував програму житлових субсидій у 1995 році для допомоги малозабезпеченим родинам. Уже понад 20 років ця програма залишається головним механізмом соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
На які послуги надається житлова субсидія
Перелік житлово-комунальних послуг на які можна оформити субсидію, регулюється статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Час від часу цей перелік змінюється.
На 1 січня 2022 року держава може відшкодовувати витрати на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкогопічного побутового палива і скрапленого газу. Зокрема внески:
- за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційногообліку,
- за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами;
- за управління багатоквартирним будинком;
- за постачання та розподіл природного газу, електричної та теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, поводження з побутовими відходами;
- на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Житлові субсидії на придбання твердого та рідкого пічногопобутового палива надаються один раз на рік і призначаються, якщо люди, що проживають разом, не отримують комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення та не використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.
Як оформити субсидію
Сьогодні в Україні є декілька способів оформити субсидію — онлайн на порталіДія, електронний кабінет Пенсійного Фонду України та офлайн в органах соціального захисту населення та ПФУ за місцем реєстрації (фактичного проживання).
Онлайн
Для того щоб подати заяву на отримання житлово їсубсидії онлайн через портал Дія, потрібно:
- Зареєструватися чи авторизуватись у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
Докладніше про те, як отримати електронний підпис, читайте в гіді Міністерства цифрової трансформації за посиланням.
- У меню «Послуги» знайдіть послугу «Заява на субсидію».
- Перевірте коректність своїх даних у профілі користувача, оновіть їх за необхідності.
- Дайте правдиві відповіді на питання анкети: чи перебуваєте у шлюбі, додайте адресу, за якою бажаєте отримати субсидію, вкажіть інформацію про заборгованість за сплату послуг ЖКГ (якщо маєте).
- Виберіть, чи бажаєте отримати субсидію на житлові та комунальні послуги. Якщо так, відмітьте необхідні послуги з переліку доступних та заповніть поля по кожній із них.
- Зазначте, чи бажаєте отримати субсидію на оплату внесків. Якщо так, позначте необхідні внески з переліку доступних та заповніть поля по кожному з них.
- Виберіть, чи потрібна субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
- Виберіть, чи проживають за адресою отримання субсидії лише непрацездатні особи.
- Виберіть спосіб отримання субсидії. Кошти можуть бути перераховані на банківську карту, потрібно буде вказати IBAN рахунку. Другий варіант — отримувати гроші через національного поштового оператора.
- Укажіть наявність розділених особових рахунків у зазначеномужитлі.
- Заповніть інформацію про характеристику житлового приміщення або будинку.
- Виберіть особливості домогосподарства з переліку доступних за наявності.
- Виберіть, чи проживають інші особи за вказаною адресою домогосподарства. Якщо так, додайте кожного, хто проживає в домогосподарстві, та вкажіть усі дані про них відповідно до питань, які побачите в заяві.
- Заповніть дані про доходи відповідно до питань, які побачите в заяві.
- Заповніть дані про наявність транспортних засобів.
- Заповніть дані про придбане майно та сплачені послуги.
- Заповніть дані про придбану валюту.
- Заповніть дані про те, чи маєте ви, члени господарства або члени їхніх родин депозитн ірахунки з сумою понад 100 тис. грн.
- Заповніть дані про наявність та сплату аліментів.
- Заповніть дані про наявність нерухомого майна.
- Завантажте необхідні копії документів для отриманнясубсидії.
Документи можуть розглядатися до 30 днів, у цей термін ви отримаєт есповіщення про результати.
Окрім порталу Дія, документи також можна подати через сайт Мінсоцполітики та інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування.
Офлайн
Щоб оформити субсидію офлайн, то маєте звернутися до органу соціального захисту населення або ПФУза місцем реєстрації (фактичного проживання).
У паперовом увигляді заяви та документи приймають:
- виконавчі органи сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
- посадові особи Пенсійного Фонду України;
Для оформлення субсидії офлайн необхідно подати:
- заяву про призначення та надання житлової субсидії, зразок якої можна завантажити за посиланням,
- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, зразок яко їви знайдете тут.
Крім цього можна надати:
- якщо ви орендуєте помешкання — договір найму (оренди) житла,
- якщо в декларації ви зазначаєте доходи, про які немає інформації в Державній фіскальній службі України або Пенсійномуфонді — довідки про доходи,
- інші документи, які необхідні для розгляду питання по суті. Наприклад, це можуть бути документами, що підтверджують непроживання особи за місцем реєстрації:
- довідки, що підтверджують місцеперебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, у тому числі легалізовані в Україні документи про набуття страхового стажу в іншій країні;
- довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні;
- акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради;
- договори оренди житла в іншому місці тощо.
Для того щоб подати заяву на отримання житлової субсидії онлайн через електронний кабінет ПФУ, потрібно:
Для оформлення житлової субсидії громадяни подають заяву про призначення та декларацію про доходи і витрати.
Це можна зробити online – в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Для авторизації необхідно використовувати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Алгоритм дій наступний:
- заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/);
- авторизуємось для входу в особистий кабінет за допомогою КЕП – вказуємо назву Акредитованого центру сертифікації ключів, який згенерував КЕП, обираємо файл ключа та вводимо особистий пароль;
- в особистому кабінеті обираємо розділ “Комунікації з ПФУ” й натискаємо на пункт “Заява на житлову субсидію чи пільгу”;
- перед формуванням заяви готуємо скановані копії документів, надаємо згоду на дистанційне інформування, натиснувши кнопку «Продовжити»;
- обираємо пункт «Заява про призначення та надання житлової субсидії»;
- заповнюємо відповідні поля онлайн-форми;
- додаємо скановані копії документів, натиснувши кнопку «Додати файл»;
- натискаємо кнопку «Сформувати заяву», розміщену в кінці онлайн-форми. Автоматизована система перевірить повноту заповнення заяви. Якщо помилок не виявлено, можна переходити до фінального кроку;
- накладаємо цифровий підпис та надсилаємо документи до Пенсійного фонду України.
За ходом розгляду заяви на призначення субсидії можна стежити в особистому кабінеті в розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.