Миколаївська міська територіальна громада

Краматорський район Донецька область

ОСОБЛИВОСТІ ОФОРМЛЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

Дата: 27.02.2024 15:00
Кількість переглядів: 291

Фото без описуМиколаївська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області інформує про

 

 

ОСОБЛИВОСТІ ОФОРМЛЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

Після повномасштабного вторгнення росії на територію України було прийнято Закон №2247-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану».

Його метою є оперативне надання земельних ділянок державної, комунальної власності в оренду для розміщення виробничих потужностей підприємств, що переміщені із зони бойових дій, без проведення земельних торгів з обмеженнями умов оренди, а також надання земельних ділянок для розміщення об’єктів для тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб, сталого функціонування мереж електропостачання, газорозподільних, водопровідних, теплопровідних, каналізаційних мереж, електронних комунікаційних мереж, об’єктів магістральних газопроводів.

Закон також вніс деякі зміни в порядок приватизації земельних ділянок.

Отже, що дозволено, а що заборонено?

Під час воєнного стану в Українідіє заборона на безоплатну передачу земель державної та комунальної власності в приватну власність, а також заборона на отримання дозволів на розроблення документації землеустрою з метою такої передачі (підп. 5 п. 27 розд. Х Земельного кодексу України).

У довоєнний час громадяни України мали право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності (порядок такої передачі закріплено у ст. 118 ЗКУ). Під час дії воєнного стану в Україн іформування земельних ділянок у межах безоплатної приватизації, а саме визначення їх площі, меж та реєстрація в державному земельному кадастрі, забороняється згідно із чинним законодавством. Проте є винятки. Безоплатна передача землі дозволяється під час передачі земельних ділянок у приватну власність власникам об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що розташовані на таких земельних ділянках.

Отже, якщо громадянин України володіє нерухомим майном, яке розташоване на неприватизованій земельній ділянці, алгоритм його дій для приватизації має бути таким:

— Виготовлення технічно їдокументації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що не потребує отримання окремих дозволів. Така документація може бути розроблена юридичними або фізичними особами, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

— Подання клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування (сільської, селищної чи міської ради) або ВЦА який (а)передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень.

Варто зазначити, що рішення місцевої ради про затвердження технічної документаціїі з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність не є документом, який підтверджує право власності.

— Реєстрація права власності на земельну ділянку в центрі надання адміністративних послуг. Також заборона не поширюється на безоплатну передачу громадянам України земельних ділянок, які були передані в користування до набуття чинності Земельним кодексом України.

Документами, що підтверджують наявність у громадянина права користування земельною ділянкою, можуть бути:

договори про надання в безстрокове користування земельної ділянки для будівництва індивідуального житлового будинку, акт відводу земельної ділянки в натурі, на підставі таких договорів провадилась реєстрація будинків і домоволодінь у містах і селищах міського типу Української РСР;

записи в земельно-шнурових книгах сільськогосподарських підприємств і організацій, записи в погосподарських книгах сільських рад, записи в реєстрових книгах виконавчих комітетів міських і сільських рад;

державн іакти на право користування/володіння землею;

договори оренди землі;

державн іакти на право постійного користування землею.

Необхідно зазначити, що безоплатну передачу земл ігромадянам буде відновлено після припинення дії воєнного стану в Україні. Отже, вже зараз громадяни можуть обрати собі ділянку для приватизації, а саму процедуру розпочати вже після війни.

Кожен громадянин України, який досяг 18-річного віку, відповідно до ст. 121 Земельного кодексу може абсолютно безоплатно отримати у власність:

для ведення фермерського господарства — земельну ділянку в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;

2 га — для ведення особистого селянського господарства;

0,12 га — для ведення садівництва;

0,25 га — у селах, 0,15 га — в селищах, 0,1 га — в містах для будівництва й обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд;

0,1 га — для індивідуального дачного будівництва;

0,01 га — для будівництва індивідуальних гаражів.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах зазначених вище норм провадиться один раз щодо кожного виду використання.

Це означає,що громадянин України має право отримати у приватну власність до шести земельних ділянок різного цільового призначення. На жаль, під час дії воєнного стану доступ до Публічної кадастрової карти України закритий, тому обрати свою ділянку можна, подавши запит про доступ до інформації до відповідних органів державної влади або місцевого самоврядування. Після перемоги громадяни України зможуть звернутись у відповідні органи для отримання земельної ділянки.

Згідно підпункту26 пункту 2 статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваженняз вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду на строк понад один рік)

Щодо оформлення правовстановлюючих документів на право користування земельними ділянками …

Згідно з пунктами 1, 2  статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунально ївласності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах).

Не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі:розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва, тощо.

Щодо розроблення містобудівної документації під час оформлення земельних ділянок коли передбачається іх забудова…

До 1 січня 2025 року розробка  ДПТ можлива навіть при умові, що в ТГ не затверджено комплексний план просторового розвитку території ТГ. ДПТ за межами населеного пункту маєрозроблятися та узгоджуватись з комплексним планом.

З 1 січня 2024року юридичні особи, які зареєстровані зазаконодавством України, до яких не застосовуються обмеження і заборони на придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення, отримали право набувати у власність до 10 тис. га

В Україні після 1 січня 2025 року всі невитребувані земельні ділянки буде визнано безгоспними, їх передадуть до комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані.

"У разі якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, вони вважаються такими, що відмовилися від отримання земельної ділянки".

Такі норми містить ч. 4 і 5 ст. 13Закону"Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)".

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора