Миколаївська міська територіальна громада

Краматорський район Донецька область

ПОВІДОМЛЕННЯ про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 31.03.2025 11:55
Кількість переглядів: 84

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення Заяви

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки 

проєкту документа державного планування місцевого рівня

«Програма економічного і соціального розвитку Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік»

 

 З метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», виконавчий комітет Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області оприлюднює Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік».

       З текстом Заяви можна ознайомитись на офіційному сайті Миколаївської міської територіальної громади у розділі «Новини» за посиланням: https://mk-otg.gov.ua/news/

       Усі зауваження та пропозиції приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань у письмовій формі до 02.04.2025 включно:

- на поштову  адресу: пл. Енергетиків, 2/14 м. Миколаївка, Донецька обл. 84182.

- на електронну адресу: mmva@mk-otg.gov.ua

Зауваження та пропозиції, отримані після встановленого строку не розглядаються. 

 

https://rada.info/upload/users_files/04341413/398633047680becf8ebcdf5c637290c4.doc

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки 

проєкту документа державного планування місцевого рівня

«Програма економічного і соціального розвитку

Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік»

 

1. Замовник стратегічної екологічної оцінки. 

 

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області

адреса: пл. Енергетиків, 2/14, м. Миколаївка, Донецька обл. 84182 

e-mail: mmva@mk-otg.gov.ua

 

2. Вид та  основні цілі документа державного планування, його зв'язок іншими документами державного планування.

 

Програма економічного і соціального розвитку Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік (далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня.

Мета Програми  забезпечення  розвитку громади, шляхом створення необхідних умов для структурних зрушень в економіці, ефективного використання внутрішнього природно – ресурсного потенціалу, підвищення зайнятості населення, формування позитивного іміджу громади, забезпечення якості та загальної доступності публічних послуг, підвищення добробуту та стимулювання гармонійного розвитку населення, створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення  інвестиційної  та  інноваційної  активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади. Доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання  добробуту населення.

Програма визначає цілі, завдання та основні заходи економічного і соціального розвитку громади  на 2025 рік,  за кожним напрямом сформульовані проблемні питання, ризики та критерії ефективності. Заходи, які реалізуються шляхом застосування економічних і організаційно-правових важелів, повинні закласти основи створення умов для забезпечення гідного рівня росту |добробуту населення та якості життя.

Програмою передбачені заходи, які фінансуватимуться за рахунок коштів підприємств, місцевих бюджетів, а також коштів державного бюджету, що спрямовуються на реалізацію заходів  державних цільових програм.

Стратегічні цілі Програми:

  1. Оновлена, конкурентоспроможна економіка.

  2. Якість життя та людський розвиток.

  3. Ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів.

  4. Екологічна безпека та збалансоване природокористування.

 

У Програмі  враховані положення документів державного планування, які діють на державному та регіональному рівнях:

 Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;

Указ Президента України від 02 червня 2021 року № 225/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2021 року "Про Стратегію людського розвитку"»;

Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695;

Національна економічна стратегія на період до 2030 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 179;

Про затвердження Національного плану управління відходами до
 2030 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України
 
від 20 лютого 2019 р. № 117-р;

Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 17.02.2020 № 147/5-20;

 

Заходи Програми перекликаються з цілями місцевих цільових програм:

«ПРОГРАМА  з утвердження української національної та громадянської ідентичності на території Миколаївської міської територіальної громади на період до 2027 року»;

«Програма сприяння функціонування української мови як державної в усіх сферах суспільного життя Миколаївської міської територіальної громади Краматорського району Донецької області на 2024-2026 роки»;

«Комплексна Програма «Молодь Донеччини» Миколаївської міської територіальної громади на 2022-2025 роки»;

«Програма підтримки сім’ї  Миколаївській міської територіальної громади на 2024-2028 роки»;

«План дій щодо реалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 "Жінки, мир, безпека" на період до 2025 року на території Миколаївської міської територіальної громади Краматорського району Донецької області»;

«Програма щодо запобігання і протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення  гендерної рівності та протидії торгівлі людьми у Миколаївській міській об’єднаній територіальній громаді на 2025-2029 роки»;

 

Програма розвитку фізичної культури та спорту в Миколаївській  міській територіальній громаді Краматорського району Донецької області  на 2025-2029 роки»;

Програма розвитку культури  та туризму Миколаївської міської територіальної громади на 2025-2027 роки;

Програма розвитку освіти Миколаївської міської територіальної громади на 2021-2027 роки;

«Турбота»;

«Пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Миколаївської міської територіальної громади»;

«Оздоровлення та відпочинок дітей на 2025 рік»;

«Надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян Миколаївської міської територіальної громади та Порядку відшкодування витрат за надані телекомунікаційні  послуги пільговим категоріям громадян»;

«Програма підтримки онко- та тяжкохворих громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

Проєкт Комплексної програми підтримки ветеранів війни, Захисників і Захисниць України, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників і Захисниць України Миколаївської міської територіальної громади на 2024-2026 роки;

«Програма з підтримки та соціального захисту внутрішньо переміщених осіб у Миколаївській міській територіальній громаді на 2023 -2025 роки»;

«Програма надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг особам з інвалідністю по зору І-ІІ групи, а також дітям з інвалідністю по зору до 18 років, які проживають на території Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік»;

«Програма підтримки військовослужбовців військової служби за контрактом і мобілізованих на території Миколаївської міської територіальної громади на 2024-2025роки»;

«Програма соціального захисту фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі на території Миколаївської міської територіальної громади на 2024-2025 роки»;

Програма "Поховання військовослужбовців, які загинули (померли) під час проходження військової служби, внутрішньо переміщених осіб, одиноких громадян, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, які на момент смерті були зареєстровані на території громади, осіб без певного місця проживання, знайдених невпізнаних трупів, смерть яких настала в межах території на 2025-2027 роки";

Програма фінансової підтримки комунальних підприємств Миколаївської міської ради «Сервіскомуненерго» та «Комунальник» та здійснення внесків до їх статутного фонду на 2025 рік;

Програма  протидії корупції, організованої злочинності та тероризму на території   Миколаївської міської територіальної громади Краматорського  району Донецької області на 2025  рік;
 Програма «Поліцейський офіцер громади -2025»;

Програма "Підтримка Збройних Сил України та інших військових формувань - 2025";

Програма ліквідації наслідків пошкодження багатоквартирних будинків внаслідок збройної агресії  російської федерації  на території Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік;

Цільова соціальна програма щодо зміцнення захисту населення, території та об’єктів  Миколаївської міської  територіальної громади від пожеж, надзвичайних ситуацій, стихійних лих та їх наслідків, шляхом покращення матеріально – технічної бази 6 державного пожежно – рятувального загону ГУ ДСНС України у Донецькій області на 2025 рік.

 

Виконання Програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей бюджетів всіх рівнів та за рахунок позабюджетних коштів.

В умовах динамічної й непередбачуваної безпекової ситуації рішення про реалізацію окремих заходів та проєктів Програми ухвалюватимуться з урахуванням поточної оцінки та переглядатимуться відповідно до виникнення нових викликів.

 

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

 

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Для кожної зі стратегічних цілей Програми визначаються завдання та заходи економічного і соціального розвитку Миколаївської міської територіальної громади. В ході реалізації Програми для завдань і заходів можуть бути представлені проєкти, серед яких можуть бути проєкти, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

 

4. Ймовірні наслідки.

 

а) для довкілля:

У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі-СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, біорізноманіття та рекреаційні зони, наслідки для здоров'я населення. 

б) для територій з природоохоронним статусом:

         Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від впровадження заходів Програми на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено.

 

 Зважаючи на комплексність завдань проєкту Програми, яка обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей Програми, потрібно розглянути виправдані альтернативи планованих рішень. Запропонований проєкт Програми слід розглядати як найсприятливіший. В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки також потрібно розглянути «нульову» альтернативу (опис та оцінка ситуації у випадку незатвердження Програми).

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

 

Для проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно використовувати наявну інформацію, зокрема доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; наявні дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; іншу доступну інформацію.

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно застосовувати аналітичні методи, аналіз тенденцій, наслідків, експертний аналіз та, в разі необхідності, інші методи, а також методи участі громадськості, такі як інформування, консультування, обговорення тощо.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами України.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. 

Законом встановлено, що використання природних ресурсів здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог:

раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування сучасних технологій;

здійснення заходів щодо запобігання негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

застосування методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення;

збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об'єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ»:

збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі;

недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;

збереження цілісності природних угруповань диких тварин; запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів;

охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;  -недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу;

розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.

 

 8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

 

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до Програми має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити інформацію про характер проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

 

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до проєкту документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Миколаївської міської територіальної громади на 2025 рік», подаються до відділу економіки та інвестицій виконавчого комітету Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області. 

за адресою: пл. Енергетиків, 2/14 м. Миколаївка, Донецька обл. 84182

aбо на електронну адресу: mmva@mk-otg.gov.ua

Відповідальна особа: начальник Миколаївської міської військової  адміністрації  Володимир ПРОСКУНІН тел:0993154633

Строк подання зауважень та пропозицій становить 10 діб з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, тобто до 02 квітня 2025 року (включно).

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь